Organizacja pracy
6.00 – 8.00 Integracja zespołu dziecięcego – wprowadzenie nastroju do zabawy i działań edukacyjnych w ciągu całego dnia. Zabawy kierowane i swobodne w kącikach tematycznych wg pomysłów i zainteresowań dzieci, zabawy ruchowe, praca indywidualna, kontakty z rodzicami.
8.00 – 8.30 Ćwiczenia ogólnorozwojowe (organizowane indywidualnie lub w małych zespołach) sprzyjające rozwijaniu zdolności i uzdolnień dzieci oraz prowadzeniu pracy kompensacyjno- wyrównawczej, działania nakierowane na prowadzenie obserwacji pedagogicznej. Ćwiczenia poranne.
8.30 – 9.00 Czynności organizacyjne – czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. Śniadanie. Celebrowanie posiłku.
9.00 – 10.00 Projektowanie sytuacji edukacyjnych stymulujących kompetencje poznawcze, społeczno - emocjonalne i ruchowe dzieci. Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia w porannym kręgu i kącikach zabawowo – zadaniowych.
- zabawy dydaktyczne, badawcze, matematyczne,
- tańce i zabawy integracyjne oraz animacyjne,
- twórcza działalność dziecka, ekspresja ruchowa, literacka, plastyczna i muzyczna,
- zagadki, scenki rodzajowe, gry stymulacyjne i sytuacyjne, zabawy tematyczne, ćwiczenia i zabawy ruchowe,
10.00 – 11.00 Zabawy dowolne dzieci wg własnych pomysłów przy niewielkim udziale nauczyciela. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno- technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Rozmowy indywidualne.
11.00 – 12.00 Spacery, wycieczki, zabawy na świeżym powietrzu. Aktywne działania w środowisku naturalnym, zabawy ruchowe i gry terenowe z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego oraz naturalnych przeszkód. Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.
12.00 – 12.30 Czynności organizacyjne – przygotowanie do obiadu, czynności porządkowo-higieniczne i samoobsługowe. Obiad – wpajanie zasad dobrego wychowania.
12.30 – 13.00 Przygotowanie do odpoczynku – wyciszenie grupy. Muzykoterapia, bajkoterapia, relaksacja.
13.00 -14.15 Odpoczynek – relaks bierny: oddział I, II
Zajęcia grupowe i indywidualne - tworzenie sytuacji sprzyjających poznaniu własnych możliwości. Organizowanie zabaw swobodnych i gier dla dzieci. Dodatkowe działania edukacyjne ( kompensacyjne, wyrównawcze, stymulacyjne) wg potrzeb w oparciu o uzyskane wyniki diagnozy pedagogicznej. Zajęcia dodatkowe (według życzenia rodziców).
14.15 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14.30 – 16.00 Zabawy dowolne wg pomysłów dzieci - zabawy konstrukcyjne, gry i zabawy stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci, rozmowy indywidualne. Rrozchodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami.